peminat??

nak cari ape??

Monday, January 31, 2011

TERATAK TERINDAH TENGGELAM...

x sampai 5 minit pn publish post pasal banjir kat segamat,,
aq trima tag gambar rumah family aq yg delanda banjir kat segamat tu.
sedih mmg sedih, tp nk at cam ne.. dugaan...
aq pn x tak sangke sampi mcm ni skali,, igt bnjir kat depan umah je... 
rupe nye lebih dasyaatttttt....
wlu pn aq x dpt balik x tolong2 kemas,,, tp time da surut t aq usaha gak utk balik kg..
klu kene keje,, aq sanggup benti sbb x nk lepas tangan lg...
tah ape citer la itik2 , ayam2, kucing2 aq kat kg tu... huhu..
da lame da uma kami x bnjir terok camni... slalunye air smpi depan rumah je...
dsbb kan keadaan mcm ni,, aq da berazam..
aq nk buat rumah ni jd dua tingkat x pn tinggikn tapak rumah tu, kire buat uma baru la,
supaya thn2 akan dtg,, klu aq xd pn,, x lah sume brang x dpt diselamatkan. (tah bile tahun la kan). 
n kmungkinan rumah nmpak bumbung je kurang la.. 
x lah risau bnjir lg... INSYAALLAH,,

ni la rumah kami...




satu je ade... t aq blk aq snap byk2..
lau x surut lg la bnjir..
tq...

SEGAMAT BANJIR LAGI... oh tidak!!!!

BERSABAR...
xd ayat lain utk di katekn lg utk sume mangse banjir terutama di segamat dan kwasan2 lain jugak...
memang x dijangka sbb air naik dlm mase x smpi 10 jam pn..
dlm mase 5 tahun je segamat dilanda banjir besar lagi...
aq tulis pasal segamat ni sbb aq org segamat...
dan x ketinggalan gak rumah family aq kat kg (BATU ANAM) pn da tenggelam...
memang agak sedih la gak sbb aq x dpt balik tolong fmly kemas2 barang,,
bkn x nk balik tp sebb jaln2 utk ke segamat,johor bayk ditutup.
sedangkan akk aq yg tgh hr tu g ke jb,malm tu trus x dpt blk segamat sbb jln da tenggelam..
da 2 ari gak dye terkandas,,,
naseb baik ade sedare mare n org2 kg yang tlg2 keluarga kami... 
mane yg sempat di kemas(diselamatkan) syukur lah,, mne x sempat,, redha je la,,
mungkin segamat ni berada pade paras air bumi yg rendah agk nye,, sbb tu sokmo banjir kot,
xpe la... wlu mcm mne pn kami skeluarge terime ni dgn hati tenang,,
hrp2 sume mangse2 bnjir pn x lah mrungut dgn dugaan ni.. 
ni la antara gambar2 yg dpt aq cari utk tatapan bersame.. 
(sory kepade tuan nye gambar aq copy x myak izin)








ni keadaan kat area jln g bndr segamat.. x dlm pn air tu,,, 







ni dlm kwsn bndr segamat...hmpir 50% bndr segamat tenggelam


ok,, yg bawh ni bkn area segamat.. tp GEMAS... sape x tau kn gemas negeri 9..
klu belajo sejarah tu mmg ade je pasal gemas ni,,
actly gemas ni dekat je ngn segamat.. n kg hlmn aq 10 minit dr sini..
ni la keadaan bndr gemas yg turut banjir ni...







ni la keaadaan stesen keretapi utama dlm MALAYSIA ni,, GEMAS..






ni kwsn sekitar bndr gemas... actly bndr dye mmg kecik je... Pusing2 tang tu jugak..
dsbb dy kecik,,, so hmpir sume la tnggelam dek banjir... 

tu jela aq dpt kongsi,,, nnt aq balik aq letak gambo umah aq yg tenggelam tu lak...
syukur gak wlupn uma aq tenggelam kami sekeluarge masih ade rumah len utk beteduh..
nseb x due2 uma tenggelam.. 

SELAMAT TAHUN BARU CINE
kpd sume cine...


bace, jgn x bace

DOA UNTUK SAHABATKU…

Ya Allah

panjangkanlah umur sahabatku Kurniakanlah
kesihatan yang baik padanya,terangi hatinya
dengan nur pancaran iman.Tetapkanlah hatinya,
perluaskanlahrezekinya, dekatknlah hatinya
kepada kebaikan,jauhkanlah hatinya pada kejahatan,
tunaikanlah hajatnya baik hajat dalam agama,dunia
dan akhirat

Ya Muhaimin

jika dia jatuh hati izinkanlah dia menyentuh hati
seseorang yang hatinya
tertaut padaMu agar tidak terjatuh dia dalam jurang
cinta nafsu?Jagalah hatinya agar tidak berpaling
daripadamelabuhkan hatinya pada hatiMu.jika dia
rindu,rindukanlah dia
pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu

Ya Allah

Jangan biarkan sahabatku tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang menyeru manusia kejalanMu
jika kau halalkan aku merindui sahabatku,janganlah
aku melampaui batas sehingga melupakan daku pada
cinta hakiki,rindu abadi dan kasih sejati hanya
untukMu

Ya Allah

kurniakanlah sahabatku kesenangan,ketenangan,
kecemerlangan hidup di dunia akhirat kelak..