peminat??

nak cari ape??

Friday, July 15, 2011

selamat pagi ..
skrg pukol 6.30 pg,,,, ak x tdo lg,,,
suke ?
ni baru blk men badminton,, pastu g mkn roti boom kat zamzam...
sume bdk umah da membute....
ak saje la kan nak gatal2 tgn update blog bodo ni,,
xd idea pon, tp nak citer la ckit..
citer nye gini,,,

jap g ade program at zenith hotel kuantan,
program tu anjuran pemuda umno la,,,
yg pasal2 job2 kosong at malaysia ni,,
kol 10 pg t nak g sbb da janji r ngn bdk2 ni..
tu pn klu x tdo r ni jap g..
lau x kemsalam je la,.
ak nk g sane sbb nk tgk2 keje yg ade kat sane,,
kot2 ade yg lekat,, leh try mohon,.
ade rezki ade la kot,,, xd nk wat camne,
tp citernye resume n sijil2 pn x siapkan lg nk bwk g sane.
hahaha... lantak la ...
pakaian pn ikut slambe jela sat g.
tangn nga lenguh ni, 
nak taip pn lembab,,,
padehal men bdminton x seberape pn,,, haha..
tersentap gak td sbb mcm2 dugaan yg ak dpt..
hampeh,,,, serabuk peruk natang beruk,,,
xp2,,, ak seperti biase la, wat bodo n bangang je r,,
da lali ngn sume2 tomahan, keji2an ni,,, nk wat guane...
niat hati mmg xnk g da td, tp terpakse hipokrit+profesional la kan,
lau x g bdminton td pn kompem da g karoke,,
same gak ngabih duit,,,, tp bdminton dpt kuar peluh jela,

 semalam UPU nye result kuar,, taniah la sape yg dpt..
ak x mohon r sbb da tau dr ak ni mcm mn ork,, bangang plus2 kot..
tp ak apply PJJ je r kat UTM,, tu pn tah dpt ke x la,
klu dpt bgs gak, klu x dpt pn bgs gak,,
xtau lah!! masih dalam dilema lg nih,,
k r,, da letih ...
penattttt... ngnntoookkkk.... 
tido dulu,,, baye....

p/s: ak memang hipokrit sbb ak bodo
xtau nak buat perangai tak hipokrit mcm korg.

sekian terima kasih


Wednesday, July 13, 2011

kasot !!!

selamat pagiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

best wo baru bgn tido pukol 10.30am.
hahaha
ape barang la bgn awal2 g keje.
cuti wei cuti!!!
(sedap sgt la becuti sbb menganggur kan) 
bgn tido teros mandi  pastu makan,
pastu on9 mmg terbaik la wok,,
tp ade yg lg best ni,
kasot alfio raldo itam ak da ade semule..
aik,,,,,, AJAIB!!!!
da berape minggu dah ak cr x jumpe2,, smpai nak g inteview pn ak tpakse wat selambe
pakai kasot warne putih yg sllu pakai g kolej,, natang betol...
memang serabot la,, mase tu nak inteview, mase tu jugak xd kasot.
naseb baek la ak ni baek, x memaki hamun, plus plak memang selambe...
org len g inteview smart mcm menteri,, 
ak ngn kemeje bekedot, suar jean coklat, kasot season warne putih....
dpt ke x dpt lantak kan aje..
tp pg ni kasot tu da ade, klu g inteview mane2 ni kompem terus dpt ni,, hahaha...
k la, tu je,, ak seseme arini, telebih tdo agaknye..... sekian... bye




ni la diye,,, tp realiti nye mcm da hancur ckit,,
si saiton penggune tanpe kebenaran tu la punce nye... :(
salam.
sorg2 kat rumah sewe, yg len kuar mkn,
ak x join, sbb xd slere nk g mkn,
lg pn mmg da 8 hr ak x mkn nasi.
mkn bende2 ngarot jep + mkn hati kot.. kenyang gak lah.
dr x mkn ap2, kang mati pulak.
nmpk luaran ak happy, suke, gembire, bahgie,
tp yg tersirat nye??
ni skrg tgu keje , dulu ade keje ak benti, sebab? sbb ak mmg  nak benti r,,, 
hdup ak mmg da dtakdirkan byk dugaan/cabaran.
tp wat mase ni ak msh b'syukur la boleh hadapi sume nye,
tambah2 pulak ak ni mmg jenis xd perasaan agknye, wat dek je la,
nk tnjuk2 bermasalah pn bkn ade yg boleh tolong / besimpati kot,
klu korg prasan entri ak kali ni xd title ork?
ak mmg saje je x ltak title sbb ak pn xtau ape title yg sesuai,
ak cume nk ngarot2 je kali ni, lg pn da lame x update 
blog yg bongok ni.
kadang2 tu ak rase mcm org gile gak klu pikir
masalah2/hal2 kecik yg ak tanggung ni, tp kdg2 tu ak suke gak.
sbb klu ak xd masalah msti r ak x aktif mcm skrg.
aktif mcm mne ek? contohnye~~... 
ntah la, tp yg pting ak mcm aktif la jugak skrg ni,
kurg tido siang, kurg makan, hahaha
n skrg ni ade satu perkare r yg mmg ak x boleh x tpikir dlm sehri,
nk tdo ke, bgn tdo ke kompem ak tebayg2, jd temenung mcm
org mati bini , padehal bende x wajib drenungkn pun,, 
tiap2 hr klu korg nmpk ak, kompem nmpk mcm ak suke2,
sihat2, ok2 jek ork... tp dlmn ak x pn sbnrnye,
kdg2 tu ak siap ckp, untung ak punye kwn2/fmily,,
sbb ap untung, 
sbb ak ~~
syg org lain dr syg diri ak sndiri,,,
ak lg ptingkn org lain dr ptgkn diri ak sdiri, 
suke org lain dr diri ak sdiri,
nk bhgiekn org lain dr diri ak sdiri,
jage hati org lain dr hati ak sdiri,
terok x ak,, terok r jugak kn,
tp tu lah ak,,, 
huhu...
lantak la nk kate ak ape pn,, 
sbb ak~~
mmg suke trime ktukn2... 
suke klu xd org nk kwn n bla bla bla....
kdg2 tu ak ngarot mcm org bingai gak kn,, 
layan kn aje la, ak da boring.... 
sekiannnnn... :)

(klu lah ak ade sorg kwn/teman yg mcm ak skrg ni,, (n_n)

 


bace, jgn x bace

DOA UNTUK SAHABATKU…

Ya Allah

panjangkanlah umur sahabatku Kurniakanlah
kesihatan yang baik padanya,terangi hatinya
dengan nur pancaran iman.Tetapkanlah hatinya,
perluaskanlahrezekinya, dekatknlah hatinya
kepada kebaikan,jauhkanlah hatinya pada kejahatan,
tunaikanlah hajatnya baik hajat dalam agama,dunia
dan akhirat

Ya Muhaimin

jika dia jatuh hati izinkanlah dia menyentuh hati
seseorang yang hatinya
tertaut padaMu agar tidak terjatuh dia dalam jurang
cinta nafsu?Jagalah hatinya agar tidak berpaling
daripadamelabuhkan hatinya pada hatiMu.jika dia
rindu,rindukanlah dia
pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu

Ya Allah

Jangan biarkan sahabatku tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang menyeru manusia kejalanMu
jika kau halalkan aku merindui sahabatku,janganlah
aku melampaui batas sehingga melupakan daku pada
cinta hakiki,rindu abadi dan kasih sejati hanya
untukMu

Ya Allah

kurniakanlah sahabatku kesenangan,ketenangan,
kecemerlangan hidup di dunia akhirat kelak..