peminat??

nak cari ape??

Sunday, April 14, 2013

sahabat untuk selamanya



Wednesday, March 20, 2013

TEMAN BY LOVEHUNTERS

Sejak mula pertemuan itu
Hati melonjak terkenangkanmu
Tiap detik ku mengharapkan
Panggilan rindumu sayang

Apa kau rasa yang ku rasakan
Mungkin ini satu permulaan
Biarlah mawar terus bersemi
Mekar harum mewangi

Takku menduga..
Cinta yang ku cari selama ini
Dikaburi wajah-wajah yang tiada
Ertinya sayang..

Hadir di sisi
Tanpa harap belas dan perhatian
Namun kau pasti hadir di situ
Saat ku perlukan.

- gitar solo -

Jangan hirau cerca dan hinaan
Kita teman yang tak sehaluan
bukti kasih dan keikhlasan
Mengikat hatimu hatiku..

Apa kau rasa yang ku rasakan
Mungkin ini satu permulaan
Biarlah mawar terus bersemi
Mekar harum mewangi

Takku menduga..
Cinta yang ku cari selama ini
Dikaburi wajah-wajah yang tiada
Ertinya sayang..

Hadir di sisi
Tanpa harap belas dan perhatian
Namun kau pasti hadir di situ
Saat ku perlukan¦.

Hadir di sisi
Tanpa harap belas dan perhatian
Namun kau pasti hadir di situ
Saat ku perlukan¦.

Sunday, March 17, 2013

Untukmu Teman

Brothers



Di sini kita pernah bertemu
Mencari warna seindah pelangi
Ketika kau menghulurkan tanganmu
Membawaku ke daerah yang baru

Kini dengarkanlah
Dendangan lagu tanda ingatanku
Kepadamu teman
Agar ikatan ukhuwah kan
Bersimpul padu


Kenangan bersamamu
Takkan ku lupa
Walau badai datang melanda
Walau bercerai jasad dan nyawa

Mengapa kita ditemukan
Dan akhirnya kita dipisahkan
Munkinkah menguji kesetiaan
Kejujuran dan kemanisan iman
Tuhan berikan daku kekuatan

Mungkinkah kita terlupa
Tuhan ada janjinya
Bertemu berpisah kita
Ada rahmat dan kasihnya
Andai ini ujian
Terangilah kamar kesabaran
Pergilah derita hadirlah cahaya

Wednesday, January 30, 2013

penambahan ahli yg mendadak... alhamdulillah...

asalamualaikum..
ni la 1st post ak untuk 2013 ni...
setelah lame perasaan mals nk post hape hape kat blog ni,.
mcm biasa la, nk tunggu ad citer best baru rajin nk pos,
WALAUPUN ceritenye mmg always x best ..

Awal tahun ni kitorang sekuarge dpt baby girl baru.
menjadikan keahlian dr kaum wanita melebihi dr ahli lelaki..cis,,,
 baby girl ni anak ketiga abg ak, merangkap anak sedare ketiga ak la.. 
 dye ni kuar perut pagi, lam kol 9 kot. 
yg special nye dye ni kuar ikut tingkat... sbb beso sgt. (3.9 kg)
nama dye ak rase klu x salah NUR SYAMISHA BINTI A.SHAHRIL
(x tgk ic dye ejaan nye camane)

hari 1st...



penambahan ahli dijangka berlaku bulan dua ni pulak.
ni akan jd anak petama akaklong ak merangkap anak sedare ak yg ke empat lah. 
scanner kat sepital mengatakan dye ni lelaki.. haaaaa... bole la trajang2 klu degil...

jenis ak ni ak suke bdk2 yg x kuat nangis..
kene tendang ke, tampo ke, siku ke, tengking ke sume x nanges... ade x?
hahaha.... 

(rase mcm menaip sambil baca berite la pulak.. hahaha...)



klik DI SINI untuk gambo lagi

bace, jgn x bace

DOA UNTUK SAHABATKU…

Ya Allah

panjangkanlah umur sahabatku Kurniakanlah
kesihatan yang baik padanya,terangi hatinya
dengan nur pancaran iman.Tetapkanlah hatinya,
perluaskanlahrezekinya, dekatknlah hatinya
kepada kebaikan,jauhkanlah hatinya pada kejahatan,
tunaikanlah hajatnya baik hajat dalam agama,dunia
dan akhirat

Ya Muhaimin

jika dia jatuh hati izinkanlah dia menyentuh hati
seseorang yang hatinya
tertaut padaMu agar tidak terjatuh dia dalam jurang
cinta nafsu?Jagalah hatinya agar tidak berpaling
daripadamelabuhkan hatinya pada hatiMu.jika dia
rindu,rindukanlah dia
pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu

Ya Allah

Jangan biarkan sahabatku tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang menyeru manusia kejalanMu
jika kau halalkan aku merindui sahabatku,janganlah
aku melampaui batas sehingga melupakan daku pada
cinta hakiki,rindu abadi dan kasih sejati hanya
untukMu

Ya Allah

kurniakanlah sahabatku kesenangan,ketenangan,
kecemerlangan hidup di dunia akhirat kelak..